ششمین کنگره ملی دامپزشکی حیوانات کوچک

ششمین کنگره ملی دامپزشکی حیوانات کوچک در سالن همایش های رازی در تاریخ 25 و 26 مهرماه سال 1395 برگزار گردید. شرکت هزار طب تهران به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی در این نمایشگاه به همراه نمایندگان کمپانی  Bioveta.a,s از کشور جمهوری چک تولید کننده واکسن های سگ و گربه با برندهای بیوکن و بیوفل حضور داشت . در کنار نمایشگاه کارگاهی با عنوان کنترل بیماری پاروو و دیستمپر در سگ با سخنرانی دکتر Wuhib Ayele (نماینده علمی  کمپانی) با هدف کنترل این بیماری ها برگزار گردید. در این سخنرانی از عوامل بیماری زا ، علائم بالینی و روش های پیشگیری از بیماری ها به وسیله واکسیناسیون بحث گردید و در پایان ، جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و افراد حاضر در جلسه سوالات خود را مطرح نمودند. در ادامه به اختصار آن چه را که در این کارگاه مطرح گردید باطلاع می رساند.
•اهمیت واکسیناسیون به موقع توله سگ ها و جلوگیری از ارتباط آن ها با سگ های واکسینه نشده، محیط های آلوده و حتی افرادی که با سگ های بیمار و غیر بیمار در تماس هستند.
•درمان عفونت باکتریایی ثانویه و درمان حمایتی برای رفع دهیدریشن و از دست دادن الکترولیت ها
•تکرار واکسیناسیون به منظور کسب ایمنی لازم.
• لزوم انجام به موقع واکسیناسیون در توله سگ ها : از آن جایی که توله سگ ها 90-85 درصد آنتی بادی های مادری را از طریق کلستروم و 15-10 درصد هم از طریق جفت در دوره بارداری دریافت می کنند تا زمانی که MDA در بدن وجود دارد با عملکرد واکسن تداخل ایجاد کرده بنابراین طبق آخرین فرمولاسیون فاصله زمانی 6 تا 8 هفتگی ( زمانی که سطح MDA پایین آمده) بهترین زمان برای شروع واکسیناسیون است. چنانچه واکسیناسیون قبل از این تاریخ انجام پذیرد آنتی بادی های مادری عملکرد  واکسن را بلاک می کنند.
•واکسیناسیون سگ ها در مناطق شایع به شرح ذیل است:
6 هفتگی                                                  Biocan DHPPi
8 تا 9 هفتگی                                        Biocan DHPPi+L
12 تا 15 هفتگی                                  Biocan DHPPi+LR
پس از 12 ماه و تکرار هر ساله                  Biocan DHPPi+LR
•از جمله مواردی که واکسیناسیون را با شکست مواجه می کند عبارتند از :
1- فاکتور های میزبان : نقص ایمنی ، سن کم یا زیاد ، استرس ، بیماری های همزمان ، هیپوترمیا
2- فاکتور های واکسن : نحوه اشتباه نگهداری
3- اشتباهات انسانی : نحوه اشتباه تزریق ، استفاده از ضد عفونی کننده ها در محل تزریق ، تغذیه نا مناسب حیوان ، میکس نامناسب واکسن های مختلف ، مصرف همزمان آنتی بیوتیک ها و دارو های سرکوب گر
تاریخ درج: 23 دی 1395

نظر کاربران

  • نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر دهید