سمینار واکسن لیواککس

شرکت هزار طب تهران نماینده کمپانی بیوفارم از جمهوری چک بیش از 10 سال است که تنها واکسن تولیدی این کمپانی یعنی Livacox را وارد ایران می کند. این واکسن ضد کوکسیدیوزیس تخفیف حدت یافته شامل دو برند Q قابل استفاده جهت مرغهای مادر ،تخم گذار ولیواککس T در مرغهای گوشتی در دسترس مصرف کنندگان محترم میباشد.
بنا بر لزوم پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان، این شرکت تصمیم گرفت که در تاریخ های 2 و 3 شهریور ماه سال 1393 دو سمینار در استان های مازندران و گلستان برگزار نماید. جهت ایراد سخنرانی در سمینارها، 2 نماینده از کمپانی بیوفارم آقایان Jan Byrtus رئیس هیئت مدیره و E.Effenberger به عنوان مسئول فنی مهمان این شرکت بودند. در ابتدای هر سمینار جناب آقای دکتر علی جمالی پاقلعه رئیس هیئت مدیره شرکت هزار طب تهران ضمن تشکر و عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در سمینار بر جدیت شرکت هزار طب تهران در تداوم سمینارهایی از این دست تاکید نمود و در ادامه آقای Jan Byrtus نیز در سخنرانی کوتاه خود از سابقه کمپانی بیوفارم در طول 50 سال گذشته در ضمینه  تحقیقات گسترده جهت پیشگیری از بیماری کوکسیدیوز توسط کمپانی تحقیقاتی و علمی بیوفارم توضیحاتی ارائه کردند. در ادامه نیز دکتر Etienne Effenberger در 2 قسمت سخنرانی خود را آغاز نمود. در قسمت اول سمینار که زحمت ترجمه این قسمت را خانم دکتر وطن دوست متخصص طیور و مسئول فنی شرکت پارسیان اکسیر آریا بر عهده داشتند موارد زیر مورد بحث قرار گرفت :
1.چرخه اصلی آیمریا در دستگاه گوارش مرغ
2.انواع روشهای مقابله با این بیماری و لزوم بکارگیری واکسن جهت کنترل و به صرفه بودن آن طبق آمارهای بروز دنیا
3.انواع سویه های آیمریا و اهمیت پاتوژنسیته تک تک سویه ها و لزوم قرار ندادن همگی سویه ها در واکسن
4.خطرات ناشی از مقاومت ایجاد شده در اثر استفاده از آنتی کوکسیدیالها
5.روشهای مختلف استفاده از واکسن که شامل آب آشامیدنی و اسپری میباشد
6.ارایه هشدارهایی جهت بالا بردن دقت استفاده از واکسن جهت واکسینه کردن یکدست فارم.

 در قسمت دوم سخنرانی که مهمترین هدف برگزاری سمیناربود، جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید که عزیزان شرکت کننده پرسش های خود را در خصوص :
1.چگونگی پیشگیری از بیماری کوکسیدیوز در گله های گوشتی
2.مشکلات تشخیصی مخصوصا نبودن امکانات دقیق آزمایشگاهی
3.امکان استفاده از واکسن در سنین پایینتر از 3 روزگی
4.امکان مصرف همزمان این واکسن در روش اسپری در روز اول همراه با دیگر واکسن ها
5.و بعضا درگیری های گزارش شده در گله ها
و سوالاتی دیگر مطرح نمودند که دکتر Effenberger نیز یک به یک به سوالات پاسخ گفتند. در اکثر موارد توضیحات ارائه شده قانع کننده بود .همچنین در بعضی موارد نیز قرار بر پیگیری بیشتر توسط شرکت هزار طب تهران گذاشته شد جهت ارسال مدارکی که در جهت شناسایی بهتر و مونیتورینگ دقیق تر این بیماری در فارم ها کمک نماید.
در پایان حضار طبق نظر سنجی انجام شده در برگزاری سمینار لیواککس رضایت کامل داشته و لزوم تداوم چنین سمینارها و تماس مستقیم تولیدکننده و مشتریان را خواستار شدند.
شرکت هزار طب تهران بانی برگزاری همایش این مسئولیت را بیش از پیش در قبال مشتریان خود احساس نموده و قطعا در آینده نیز چنین سمینارهایی را در برنامه کاری خواهد داشت.
در آخر این شرکت از شرکت های امین پرور زرین نماینده توزیع در استان مازندران و شرکت نیوان آراد نماینده انحصاری شرکت در استان گلستان جهت هماهنگی های مربوطه جهت دعوت از متخصصین و کلینیسین های طیور استان ها نهایت تشکر و قدردانی را دارد.
تاریخ درج: 23 دی 1395 منبع خبر: سمینار واکسن لیواککس

نظر کاربران

  • مهنوش
    بسیار عالی
    1395/10/25

نظر دهید